Cape Epic - bikeri pod Africkým slnkom

10.04.2008
cape-epic-bikeri-pod-africkym-slnkomPäť rokov po svojej premiére patria tieto etapové preteky dvojčlenných teamov cez Južnú Afriku medzi najdôležitejšie na svete. Z hľadiska účasti profíkov sú určite najlepšie obsadené. Patrí to medzi pozitíva horskej cyklistiky, že hobbíci si môžu zmerať svoje sily spolu s olympijským víťazom (Bart Brentjens), majsterkou sveta (Alyson Sidor) alebo víťazom svetového pohára (Rune Hoydahl).

Na štart sa 28. marca tohto roku postavilo vyše tisíc jazdcov zo 4O krajín sveta. Čakalo na nich 9. etáp o celkovej dĺžke 966 km. a prevýšenie vyše 18 000 metrov. Veľkým prekvapením a aj potešením pre nás je, že na štarte malo zastúpenie aj Slovensko. V kategórii MIX nastúpila na štart naša reprezentantka Jana Števková vo dvojici so svojím trénerom Tomášom Legnavským. Celkové 7. miesto vo svojej kategórii je na premiéru v takomto preteku určite dobré, ale druhé a tretie miesto v etapách naznačujú, že by mohli pomýšlať aj na vyššie umiestnenie.

Tento slovenský štart v etapáku podobného typu bol podľa môjho prieskumu vôbec prvým slovenským štartom na niektorom z podujatí "veľkej trojky" - Trans-Alp, Trans-Rockies a Cape Epic. - Rád by som sa mýlil, ak mi niečo ušlo napíšte do diskusie.

Jedinečná na pretekoch Cape Epic je určite organizácia. Pojazdná dedina sa sťahuje každý deň. Veľký spoločenský stan, sprchy. stany pre pretekárov a doprovod... Dokopy 780 ton materiálu prepraví denne 20 kamiónov.

Víťazmi tohto ročníka sa stali profíci z teamu Cannondale Vredestein: Roel Paulissen (Belg.) a Jakob Fuglsang (Dán.) Výsledky sú v galérii.