"Slovenské" skialpinistické preteky v Kanade.

16.01.2008
-slovenske-skialpinisticke-preteky-v-kanade-

Slováci organizujú skialpové preteky v Kanade!

Nie je to tak dávno, čo sme písali, ako Peter Svätojánsky vyhral Majstrovstvá Kanady v skialpe a už dostávam ďalšiu správičku spoza veľkej mláky. Dvaja Slováci priamo spod Tatier žijúci vo Vancouveri: Stano Faban a Miki Knižka „šlapú na bielom prášku“ už nejaký ten rôčik a keďže úroveň organizácie pretekov v Kanade ich moc nenadchla, rozhodli sa zobrať veci do vlastných rúk. Už tento víkend organizujú skialpinistické preteky v kanadskom stredisku Fernie.

stránka pretekov:
www.mountain-storm.com

Podrobnosti z organizácie a priebehu pretekov vám prinesieme neskôr, keď budú mať chlapci trochu času. Určite sa dozvieme aj množstvo zaujímavostí o skialpe a lyžovaní v Kanade.

Stano Faban:
Vyštudoval vo Vancouveri, pracuje s počítačmi a voľný čas trávi lyžovaním v Kanadských horách. Zakladateľ a administrátor stránky
www.backcountrysafety.com
v ktorej venuje veľkú časť práve skialpinizmu a voľnému lyžovaniu.

Miki Knižka:
Na Slovensku známy, ako viacnásobný víťaz Sherpa rallye. Cestovateľ, skialpinista a horolezec. Žije a pracuje v Kanade. S Mišom Malákom vystúpil na Mt. Mckinley a má tiež za sebou niekoľko úspešných výstupov na Juhoamerické šesťtisícovky.