Rock Machine
<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 34) >>

Amerika

Bolo teplé slnečné poobedie vo Valley, čakal som v závesnej sieti v Campe 4 a Cookie Cliff pomaly prichádzal do tieňa. Skúsil som sa uvolniť. Vhĺbil som sa dovnútra a bol som o tom jednoducho presvedčený, že s cestou, ktorú som chcel liezť, nebudem mať žiadne problémy - čakala na mňa pozdĺžna línia medzi životom a smrťou a bola tenšia ako hocičo iné, o čo som sa kedy pokúsil. Ak by som urobil iba jednu malú chybu, bolo by moje meno ďalší deň v novinách. Pritom som už mal na svojom konte nejakú sedmičku v Yosemitoch free sólom vylezené, p...   Celý článok
Túto pieseň pozná každý bez rozdielu, či už ste Peru navštívili alebo nie. U nás je známa pod menom Indiánska pieseň lásky, Simon and Garfunkel jej vymysleli vlastný text a tu v Peru vie nápev o kondorovi, čo sa vám vznáša nad hlavou, zahrať každý poriadny hudobník. O orlovi sa hovorí, že je kráľ vtákov. No čo do veľkosti a rozpätia krídel za kondorom ešte poriadne zaostáva. Tento velikán, ktorému sú domovom Andy, je odjakživa tunajším symbolom nebies a nezávislosti Južnej Ameriky. Kondor obýva neprístupné bralá Ánd, z ktorých sa na svo...   Celý článok
 Až do 19. storočia bolo peruánske mesto Arequipa, bez spojenia s Limou. Biele mesto, ako mu hovoria domáci, je vystavané z bledého kameňa silar - stlačený sopečný popol a prach. Biela farba tohto kameňa dala mestu prezývku a sopky okolo neho zase zaujímavé príbehy. Tu pri sopkách sa začína aj rozprávanie o miestnej ľadovej princeznej Juanite.   Juanita bola mladé dievča, vybrané vďaka svojej kráse a šikovnosti, aby až príde čas udobrilo boha hory Ampato. Inkovia verili, že každý kopec má svojho boha Apu. A mnoho kopcov tu v Andách sú sopky – v...   Celý článok
           Obrázky strateného inkského mesto Machu Picchu pozná každý. Aj večne zelené kopce okolo neho. No kým sa dostaneme až tam k bráne Amazónie, potrebujeme zdolať peruánsku púšť. Celé pobrežie Peru vyvoláva dojem opustenej obrovskej pláže, ktorá nie a nie skončiť. Napravo od nás zapadá slnko každý večer do vôd Pacifiku a piesok robí na ceste snehové jazyky. No kúpajúcich sa dovolenkárov na tejto pláži niet!   Na svedomí to má studený antarktický Humboldtov prúd, ktorý k pobrežiu Peru a Chile tlačí studený a suchý vzduch. ...   Celý článok
Po trojmesačnej plavbe krížom cez Atlantik pripláva loď k Panamskej šiji. Aby sa zabránilo šíreniu chorôb zo skazenej vody, celý čas pije posádka len slabo nakvasené víno. Ak sa chcú dostať na druhú stranu Panamy, musí sa loď vyložiť, rozobrať a preniesť po súši na druhý breh, ktorý už obmýva Tichý oceán. Tu sa loď opäť poskladá, naloží sa celý náklad a kapitán zamieri na juh. Popri juhoamerickej pevnine - až do Limy na pobreží Peru. Cesta späť je veľmi podobná, len v Lime treba loď naložiť inkským zlatom a na spiatočnej ceste sa vyhnú...   Celý článok
           Našinec sa v Európe dostane k sopkám zriedka. Treba sa za nimi vydať na juh Talianska alebo na Island. Pri potulkách Strednou Amerikou sme si dali za cieľ vystúpiť aspoň na jednu aktívnu sopku. Naš výber padol na kostarický Rincón de la Vieja (1916 m) , v preklade „kút starej ženy“. Podľa miestnej legendy, bohatý statkár uvrhol do krátera sopky mladíka, ktorý sa uchádzal o jeho dcéru. Tá našla útočisko na svahoch sopky a svoj život venovala liečiteľstvu.                     Po šesť hodinovej ceste autobusom z ...   Celý článok
          V našich končinách je Kostarika vnímaná skôr ako dovolenková destinácia so špičkovými rezortmi či už na pobreží Pacifiku (Golfo de Papagayo) alebo Karibiku. Ohromná biodiverzita krajiny, z nej koncom 80-tych rokov spravila jednu z najprosperujúcejších krajín Strednej Ameriky. V podstate prechádzate z jedného NP do druhého. V Kostarike nájdeme okrem ľadovcov snáď všetko. Tyrkysové more, mangrovové porasty, suché oblasti na severe pripomínajúce savanu, lesy večne zahalené v oblakoch, dažďové pralesy, termálne pramene, aktívne sopky, drav...   Celý článok
          V súčasnosti je Južná Amerika priam eldorádom cestovateľov a dobrodruhov. Nie každému sa však podarí svoje skúsenosti a zážitky sprostredkovať aj ďalej, tak ako Michalovi Knitlovi. Mal som to šťastie vidieť jedno z jeho pútavých premietaní a tak som neváhal a hneď na ňom som sa stal aj majiteľom jeho knižky.             Michal strávil v Južnej Amerike na jeden záťah neuveriteľných 15 mesiacov. Pracoval ako dobrovoľník na rôznych miestach, ale hlavne veľa cestoval. Býval pritom v rôznych rodinách a komunitách, čo mu umožni...   Celý článok
          Na potulkách Južnou Amerikou nás vietor zavial, presnejšie autobus doviezol, na druhý najväčší ostrov Chile. Nastúpili sme na nočný spoj zo Santiaga do Ancud, odkiaľ je najbližšie do divočiny NP Chiloé. Večer sme nasadli a ráno nás už vítal Puerto Montt, najväčšie mesto regiónu Los Lagos pomenované po bývalom prezidentovi Manuelovi Monttovi, 1055km na juh od Santiaga. Po krátkej pauze sme sa nalodili na trajket cez prieliv Chacao. Okolo trajektu sa potápali zvedavé tulene a delfíny. Následne ešte polhodinka a vystúpili sme v Ancud. V mi...   Celý článok
            Niekedy koncom zimy, keď sme sa brodili po kolená v snehu na alpské troj-tisícovky som dostal nápad, že by nebolo od veci isť sa pozrieť po 6 mesiacoch strávených v snehu aj niekam inam. Do teplých krajín. Začal som sa vŕtať na nete v rôznych sprievodcoch a cestovných itinerároch rôznych dobrodruhov. Prvá voľba padla na Thajsko – bezpečné, lacné a krásne (s možnosťou odbehnúť si do Kambodže), lenže tento nápad stroskotal na nepokojoch v Bangkoku, ktorých sa bála hlavne moja Lucka. Druhú cieľ bola Malajzia, ktorá stroskotala na sope...   Celý článok
1800 km za 70 dní v extrémních podmínkách Na největším světovém sportovním veletrhu ISPO v Mnichově prezentovala neskutečně schopná outdoorová víla Cecilie Skog z Norska svoji další extrémní akci. Společně s Američanem Ryanem Watersem dokončila 1800 km dlouhý přechod Antarktidy na lyžích, trvající 70 dní. Dvojice vyrazila 13. listopadu z ostrova Berkner Island, na Silvestra dorazila na Jižní pól a svoji pouť Antarktidou ukončili oba polárníci 21. ledna, když došli na Ross Ice Shelf. Cecilie Skog a Ryan Waters přepsali dějiny. Zvládli první lyža...   Celý článok
"Takýto prechod pre mňa predstavuje tú najkrajšiu formu skialpinizmu!" nadchýňa sa Miki Knižka pri rozprávaní o svojom najnovšom zimnom dobrodružstve. Šesť dní v divokých kanadských horách, s ťažkými batohmi a širokými lyžami cez sedlá a po ľadovcoch, bez žiadneho kontaktu s civilizáciou. "Od môjho prvého stretnutia s kanadskými horami som sa pokúšal o podobné akcie. Na začiatku to boli kratšie a orientačne ľahšie túry a postupne s pribudajúcimi skúsenosťami som sa odvažoval na ťažšie a dlhšie prechody. Minulý rok nám počasie ...   Celý článok
Florida Keys je považovaná za jedno z najpopulárnejších turistických miest Spojených štátov. Aj bez opustenia krajiny, majú Američania možnosť zažiť jednu z najkrajších tropických dovoleniek. Aj napriek takejto výhode, veľký počet Američanov sa tam nikdy nedostane. Ostrovy "Florida Keys" sa tiahnu asi 50 míľ na juhozápad od Miami. 42 mostov spája približné 100 ostrovov v rozpätí asi 124 mil. Prvým ostrovom na ktorý narazíte po opustení pevniny je Key Largo. Už len prezývka tohto ostrova, " Diving Capital of the World"(svetové centrum potapania) hovorí...   Celý článok
Miki vyrástol v Novej Lesnej a tak do Tatier to nemal nikdy ďaleko. V slovenskej horskej komunite sa stal známy predovšetkým svojimi víťazstvami v prestížnej a náročnej Sherpa Rallye. Zúčastňoval sa však aj skialpinistických pretekov, horských behov a duatlonov. Popri tom začal liezť a stihol si odskočiť do Poľska na Salomon Trophy. Svojou priaťeľskou povahou si v slovenských horách získal množstvo kamarátov a známych. V poslednom čase však o ňom nebolo veľmi počuť, zo spomínaných podujatí sa vytratil. Dôvod je jednoduchý – Kanada. Mikiho nový domo...   Celý článok
V týchto dňoch sa práve konajú v Britskej Columbii (Kanada) už po siedmy krát etapové preteky na horských bicykloch s názvom Trans Rockies. Tieto preteky vznikli podľa vzoru európskeho TransAlpu a na organizácii sa podieľajú aj zakladatelia týchto najväčších európskych etapových pretekoch na MTB. Súťažia rovnako ako v Európe dvojčlenné tímy, ktoré musia ísť celú trať spolu. Cieľ každej etapy je na inom mieste a celý peloton aj s doprovodom prespáva v stanovom mestečku, ktoré sa každý deň premiestni.           Špecifickým prvkom na t...   Celý článok