<< Zoznam článkov od 21 do 33 (z 33)

Amerika

V našich končinách je Kostarika vnímaná skôr ako dovolenková destinácia so špičkovými rezortmi či už na pobreží Pacifiku (Golfo de Papagayo) alebo Karibiku. Ohromná biodiverzita krajiny, z nej koncom 80-tych rokov spravila jednu z najprosperujúcejších krajín Strednej Ameriky. V podstate prechádzate z jedného NP do druhého. V Kostarike nájdeme okrem ľadovcov snáď všetko. Tyrkysové more, mangrovové porasty, suché oblasti na severe pripomínajúce savanu, lesy večne zahalené v oblakoch, dažďové pralesy, termálne pramene, aktívne sopky, drav...   Celý článok
          V súčasnosti je Južná Amerika priam eldorádom cestovateľov a dobrodruhov. Nie každému sa však podarí svoje skúsenosti a zážitky sprostredkovať aj ďalej, tak ako Michalovi Knitlovi. Mal som to šťastie vidieť jedno z jeho pútavých premietaní a tak som neváhal a hneď na ňom som sa stal aj majiteľom jeho knižky.             Michal strávil v Južnej Amerike na jeden záťah neuveriteľných 15 mesiacov. Pracoval ako dobrovoľník na rôznych miestach, ale hlavne veľa cestoval. Býval pritom v rôznych rodinách a komunitách, čo mu umožni...   Celý článok
          Na potulkách Južnou Amerikou nás vietor zavial, presnejšie autobus doviezol, na druhý najväčší ostrov Chile. Nastúpili sme na nočný spoj zo Santiaga do Ancud, odkiaľ je najbližšie do divočiny NP Chiloé. Večer sme nasadli a ráno nás už vítal Puerto Montt, najväčšie mesto regiónu Los Lagos pomenované po bývalom prezidentovi Manuelovi Monttovi, 1055km na juh od Santiaga. Po krátkej pauze sme sa nalodili na trajket cez prieliv Chacao. Okolo trajektu sa potápali zvedavé tulene a delfíny. Následne ešte polhodinka a vystúpili sme v Ancud. V mi...   Celý článok
            Niekedy koncom zimy, keď sme sa brodili po kolená v snehu na alpské troj-tisícovky som dostal nápad, že by nebolo od veci isť sa pozrieť po 6 mesiacoch strávených v snehu aj niekam inam. Do teplých krajín. Začal som sa vŕtať na nete v rôznych sprievodcoch a cestovných itinerároch rôznych dobrodruhov. Prvá voľba padla na Thajsko – bezpečné, lacné a krásne (s možnosťou odbehnúť si do Kambodže), lenže tento nápad stroskotal na nepokojoch v Bangkoku, ktorých sa bála hlavne moja Lucka. Druhú cieľ bola Malajzia, ktorá stroskotala na sope...   Celý článok
1800 km za 70 dní v extrémních podmínkách Na největším světovém sportovním veletrhu ISPO v Mnichově prezentovala neskutečně schopná outdoorová víla Cecilie Skog z Norska svoji další extrémní akci. Společně s Američanem Ryanem Watersem dokončila 1800 km dlouhý přechod Antarktidy na lyžích, trvající 70 dní. Dvojice vyrazila 13. listopadu z ostrova Berkner Island, na Silvestra dorazila na Jižní pól a svoji pouť Antarktidou ukončili oba polárníci 21. ledna, když došli na Ross Ice Shelf. Cecilie Skog a Ryan Waters přepsali dějiny. Zvládli první lyža...   Celý článok
"Takýto prechod pre mňa predstavuje tú najkrajšiu formu skialpinizmu!" nadchýňa sa Miki Knižka pri rozprávaní o svojom najnovšom zimnom dobrodružstve. Šesť dní v divokých kanadských horách, s ťažkými batohmi a širokými lyžami cez sedlá a po ľadovcoch, bez žiadneho kontaktu s civilizáciou. "Od môjho prvého stretnutia s kanadskými horami som sa pokúšal o podobné akcie. Na začiatku to boli kratšie a orientačne ľahšie túry a postupne s pribudajúcimi skúsenosťami som sa odvažoval na ťažšie a dlhšie prechody. Minulý rok nám počasie ...   Celý článok
Florida Keys je považovaná za jedno z najpopulárnejších turistických miest Spojených štátov. Aj bez opustenia krajiny, majú Američania možnosť zažiť jednu z najkrajších tropických dovoleniek. Aj napriek takejto výhode, veľký počet Američanov sa tam nikdy nedostane. Ostrovy "Florida Keys" sa tiahnu asi 50 míľ na juhozápad od Miami. 42 mostov spája približné 100 ostrovov v rozpätí asi 124 mil. Prvým ostrovom na ktorý narazíte po opustení pevniny je Key Largo. Už len prezývka tohto ostrova, " Diving Capital of the World"(svetové centrum potapania) hovorí...   Celý článok
Miki vyrástol v Novej Lesnej a tak do Tatier to nemal nikdy ďaleko. V slovenskej horskej komunite sa stal známy predovšetkým svojimi víťazstvami v prestížnej a náročnej Sherpa Rallye. Zúčastňoval sa však aj skialpinistických pretekov, horských behov a duatlonov. Popri tom začal liezť a stihol si odskočiť do Poľska na Salomon Trophy. Svojou priaťeľskou povahou si v slovenských horách získal množstvo kamarátov a známych. V poslednom čase však o ňom nebolo veľmi počuť, zo spomínaných podujatí sa vytratil. Dôvod je jednoduchý – Kanada. Mikiho nový domo...   Celý článok
V týchto dňoch sa práve konajú v Britskej Columbii (Kanada) už po siedmy krát etapové preteky na horských bicykloch s názvom Trans Rockies. Tieto preteky vznikli podľa vzoru európskeho TransAlpu a na organizácii sa podieľajú aj zakladatelia týchto najväčších európskych etapových pretekoch na MTB. Súťažia rovnako ako v Európe dvojčlenné tímy, ktoré musia ísť celú trať spolu. Cieľ každej etapy je na inom mieste a celý peloton aj s doprovodom prespáva v stanovom mestečku, ktoré sa každý deň premiestni.           Špecifickým prvkom na t...   Celý článok
Miki Knižka: 24.Máj 2008 Squamish BC           Je streda večer a ja som sa ocitol na letisku vo Vancouveri. Nemôžem uveriť tomu, že dnes má priletieť kamarát Kuro. Ako som tam tak stál, premýšlal som či vôbec príde. Nebola by to prvá zmena termínu. Potešil som sa, keď som ho po hodinke čakania zbadal. Prišiel bez nálady a bez batožiny a nechápal ako ju mohol niekto stratiť, kedže jemu by sa to nemohlo stať.           Trochu si ponadával, no vzápätí začal vnímať aj svet okolo.           Na druhý deň si hneď zašiel k...   Celý článok
Ešte ste o týchto pretekoch nepočuli? Nebyť českého extrémistu Jana Kopku, asi by sme sa v našich končinách o tomto preteku ani nikdy nedozvedeli. Jemu sa však podarilo zúčastniť prvého ročníku a skončiť dokonca na treťom mieste, tak vďaka tomu sa jeho reportáž objavila aj v časopise Velo. O čo sa vlastne jedná? Horská cyklistika má veľa podôb: komunitu bikerov tvoria jazdci od milovníkov cross-country až po freeriderov, ktorý už dokonca dokážu dvojité salto(samozrejme na biku). Existuje však aj pomerne veľká skupina nadšencov, ktorí sa vyžívajú ...   Celý článok
Slováci organizujú skialpové preteky v Kanade!           Nie je to tak dávno, čo sme písali, ako Peter Svätojánsky vyhral Majstrovstvá Kanady v skialpe a už dostávam ďalšiu správičku spoza veľkej mláky. Dvaja Slováci priamo spod Tatier žijúci vo Vancouveri: Stano Faban a Miki Knižka „šlapú na bielom prášku“ už nejaký ten rôčik a keďže úroveň organizácie pretekov v Kanade ich moc nenadchla, rozhodli sa zobrať veci do vlastných rúk. Už tento víkend organizujú skialpinistické preteky v kanadskom stredisku Fernie. stránka pretekov: ...   Celý článok
Nos na El Capitane je považovaná za najznámejšiu lezeckú cestu sveta. 34 lanových dĺžok a 1000 výškových metrov kompaktnej žuly, to je centrálny pilier rozdeľujúci El Capitana na dve polovice. Na tomto úžasnom zázraku prírody bola písaná história bigwallového lezenia. Warren Harding tu v roku 1958 vyliezol po 41 dňoch ťažkej práce, ako prvý človek, toho času najťažšiu cestu na svete. Trvalo dobrých dvadsať rokov, kým Jim Bridwell s parťákmi vyliezli túto cestu za jediný deň. Tento moment sa považuje za zrod rýchlostného lezenia. Ďalší mílnik leze...   Celý článok

<< Zoznam článkov od 21 do 33 (z 33)